Statist.se

Hej på er,
tänkte berätta att jag gått med i statist.se som jag velat så himla länge!!
I förrigår blev det av:)
Jag och mamma fixade det hela kvällen och redan nu har jag hunnit söka flera olika jobb.
Jag har gjort en egen sida och ett litet CV.
Är så himla glad för detta och hoppas verkligen att jag kan få några roliga modell jobb, har inset under dem senaste veckorna att det är modell jag skulle vilja bli (men gärna läkare oxå). Har börjat följa Top Modell Svergie och ditt ska jag söka när jag blir 17.
Detta inlägg blev lite mode inspererat så det hamnar väl under Kategorin Mode kanske;)
 
Ska iväg och träna senare men först lite mat i sig och plugg
 
Kram på er!♥
 
 
 

Blogg appen funkar ej

hej på er!
Blogg appen fungerar inte så jag kommer inte uppdatera så ofta;)

Kram<3

Inspirations blogg

Denna blogg kommer härdan efter bara vara bilder för att ge inspiration och så. Har insett att när jag har fullt schema under veckorna så hinner jag inte skriva utan mest lägga ut bilder. Ta inte detta som något negativt, mer positivt...det går snabbare och det blir enklare för mig att göra många inlägg:)
Kommer börjar med detta på fredag!

Kram♥♥


Lovely outfits


Amanda B My homie

Har lovat Amanda B att göra ett fan-inlägg till henne. Skulle gjort det igår men orkade inte göra det då tyvärr. Jag ska väl bara berätta hur jävla grym hon är och hur klantig hon oxå kan vara HAHA!

Hon är en sjukt snäll tjej som jag har lärt känna från innebandyn, hon började i vårt lag för ca 1 år sen tror jag. Hon och jag är väll lagets knasbollar tror jag.
Hon är även en grymt cool stil på kläder som jag älskar!!
Å hon och jag har planerat en second hand dag jätttttteeee länge nu och nu är det bestämt att det blir nån gång efter att jag har blivit frisk.
Vad skulle jag göra utan min lilla pajas, hon gör mina dagar när hon skickar fina bilder och texter till mig på kik!

En sammanfattning av hur Amanda är:
• Näst bäst (efter mig)
• Rolig och sjukt jävla klantig (ta inte illa upp sweetie)
• Snygg som fan och alla killars dröm om nätterna!
• Sjukt smart och en riktig jävla Te älskare!

Kram på rej Amanda!!!!!!

♥♥♥


Dag 2. Sjuk

Hej, som sagt var...är sjuk idag igen:(
Har aldrig haft såhär ont i mina ögon, usch och fy!
Ska väll bara vila hela dagen, ska få en tid hos vårdcentralen oxå. Nu när jag vaknade var typ hela ansiktet svullet och sen så ser jag typ inget på det högra ögat. Men jag hoppas på att jag kan få någon salva eller nått hos läkaren.
Vi hörs senare, kram ♥♥


FilmTips

Tänkte tipsa om filmerna jag såg idag.
Jag kollade på 4 st, 2 roliga barnsliga & 2 mer tonårsfilmer.
1. Trassel ~ En knasig men ändå spännande film, jag älskar animeringen och rösterna i filmen. Det är en sån film man kan se när man har tråkigt och det är skit väder ute.
2. Modig ~ En spännande film om en prinsessa som inte riktigt vill vara jätte stilig som hennes mamma vill. Jag tyckte den va bra men jag gillade inte dialekten som dem som pratade hade. Detta är en spännande men ändå barnslig familjefilm som får än att tänka på annat.
3. A cinderella story-unce upon a song ~ En romantisk men ändå sorglig tonårsfilm, mysig att kolla på och jag älskar att det är mycket musik med i den. Det finns typ 3 cinderella story filmer och jag tycker alla är lika bra!
4. The perks of beeing a wallflower ~ En tragisk men så himla fin film! En av mina nya favorit filmer, älskar skådisarna. Jag tycker det är bra att det är ett så blandat kompis gäng i filmen och man får nya uppfattningar om saker i tonårslivet. Handlingen är lite svår men tillslut faller allt på plats.

Alla filmer är värda att se!!

Kram ♥


Måndag och jag är sjuk...

Som sagt var, är sjuk och har legat i sängen hela dagen. Har typ ögon inflammation och feber!:/
Har kollat fyra filmer idag och lite serier, mamma köpte hem McDonalds och sen har jag bara vilat. Sitter i sängen nu och pluggar och lyssnar på lite skön musik!
Försöker koncentrera mig och se vad det står påbudet förbannade pappret men mina ögon rinner bara pga av inflammationen!
Finns inget att göra åt det, bara vila så blir man frisk sen! Fick se på instagram imorse att mina klasskompisar fick muffins på So lektionen och då vill man ju bara gråta och typ springa till skolan fast man mår skit!
Fick en bild på dom, så jag kan visa er hur fina dom var!!
Det kommer även att komma upp ett tips inlägg här snart på bloggen, tipset kommer handla om filmerna jag har sett idag.
Ska fortsätta med mitt pluggande nu så hörs vi snart igen.
:)

Kram Mattis'

♥♥


Ögon inflammation?

Hej på er, matchen idag gick grymt! Vinst med 2-1, jag gjorde första målet:)
Vi åkte till stadium sen och mamma hade köpt en race marie tröja till mig och sen köpte jag en vatten flaska eftersom mina är borta. Sen åkte vi hem och jag hoppade in i duschen och sen kollade jag på film och bara myste. Åt en mys middag med familjen sen och nu sitter jag i soffan och kollar på tv:) Det är humor söndag på TV4.

Å nu till ögat, imorse när jag vaknade så va mitt öga lite svullet men jag tänkte inte så mycket på det. Åkte och spelade match och allt gick bra, efter matchen så gjorde det ont och det var typ "vattnigt".
När vi kom hem så va det rött och irriterat, nu under kvällen har det bara blivit värre och värre och nu ser jag knappt något på vänster öga....det är troligen ögoninflammation, så det blir väll att gå till vårdcentralen imorgon bitti:(

Jaja, ska försöka bli frisk nu så vi hörs imorgon. Godnatt♥


Godmorgon

Har redan vart uppe typ en timme, åt en mysig frukost med familjen och nu ligger jag på sängen och lyssnar på musik:)
Ska åka på match om typ 40 min. Vi möter Ängby och jag tror det kan bli riktigt jämt, men vi kämpar allt för vinst!
Jag bloggar efter matchen!

Kram M'


Inspiration ~ PINK


Lördags mys

Hej på er!
Idag har jag vart hemma hos Elsa eftersom jag sov där! Vi hade pyjamas dag och kollade film hela dagen, kl 4 fixade vi oss och jag och Elsa åkte till stallet och gick promenad med hennes häst som håller på att bli frisk. Sen åkte jag till pappa och åt. Sitter hemma nu i och soffan och har spelat lite kort med Jossan och Kajsa:)

Imorgon måste jag upp ganska tidigt och gå på gudstjänst och sen har jag match. Bloggar mer senare!

Kram Mattis'


godnatt

ligger hos elsa och ska sova, vi ligger på en madrass tillsammans och försöker att inte ramla av! haha
vi ska nog sova länge imorgon och bara ta det lungt!!:)

kram mattis'




Åker till Elsa för att ha tjejkväll


Tattoo


24 januari

Hej på er!
Skrev inte igår för jag hade typ ingen ork;) Hade ingen träning ikväll, den blev inställd så jag har tid att blogga nu.
Jag tänkte berätta om dagen, behöver nog inte berätta om igår för det va bara en helt vanlig onsdag.
Försov mig lite imorse, men kom i tid till skolan ändå:) Hade ganska roliga lektioner idag, sista timmen på idrotten var vi på gymmet. Insåg idag hur otränade armar jag har och jag kommer nog behöva köra ordentligt där inne haha.
Kommer troligen inte kunna gå imorgon pågrund av träningsvärk, fast det känns typ bra i kroppen att ha träningsvärk för då vet man att man har kämpat ordentligt.
Efter skolan gick jag och saga hem till mig och snackade och myste. Sen gjorde vi pannkakor och skrattade haha. Gick ut med hunden i kylan och gräddade pannkisarna och åt med grädde, mums!!
Sen efter middagen trängde jag och saga ihop oss på sittbänken i köket och kollade gamla bilder och garvade! Skit va mycket vi har förändrats bara från i somras. Typ vid halv 8 åkte Saga hem och jag hoppade in i duschen. Sitter i soffan nu och kollar på Sveriges roligaste klipp, du fan va kul att man kan ha fått sånt där på bild!!

Kram på er! ♥♥


22 januari

Halloooo!
Min dag har varit bra idag, jag hade först elevens val i två timmar. Sen tyska där det var bråk och svenska och sen sista timmen hade vi idrott. Jag var inte med på idrotten eftersom jag vart sjuk! Efter skolan hade jag konfirmation, lika mysigt som vanligt!
Gick hem efter och pluggade, tränade inte ikväll heller eftersom jag vart sjuk som jag skrev. Åt middag och så pluggade jag mera...
Sitter framför tven med min lilla sjuka mamma, jag och hon ligger och har ont i magen:( jag vill inte bli sjuk igen!!!!
Håller mina tummar för att det är bara lite spontan ont i magen.
Imorgon är den bästa dagen i skolan tycker jag och då vill jag inte missa den.
Känner mig riktigt glad idag faktiskt, det går uppåt!!

Kram Mattis' ♥


Godmorgon

Hej på er, mår mycket bättre idag och gladare!
Sitter och äter och kollar på vakna med the Voice nu. Ska snart gå till skolan, första lektionen är 2 h elevens val och jag tror att vi ska välja om:)
Kram så hörs vi senare, ha en bra dag!!


Saknaden är större än någonsin

Jag tror på nangijala!♥♥


Saknar den friska luften

Efter att ha liggat inne hela dagen börjar man få spring i benen och ont i ryggen efter allt sängliggande. Men som tur är så har jag den bästa mamman som ska ge mig lite massage ikväll!
Börjar längta efter att få hå ut med mina Dr Martens och ta några djupa andetag i den friska och kyliga luften.

Ligger och lyssnar på lite mys musik för att försöka ta mig vidare. Melissa Horn, Håkan Hellström, Kent och käraste Laleh!

Go kväll på er mina fina vänner och ni andra oxå!♥


Namn: Matilda
Ålder: 14
Längd: 175 cm
Hårfärg: Brunett
Ögonfärg: Blå/grå

Om mig:
Brinner för innebandy och älskar hästar, mina vänner betyder mycket för mig och jag satsar mycket på skolan. Hoppas ni gillar min blogg! :)<3